onsdag, juni 21, 2006

Tanker omkring Vengeance

I likhet med det jeg gjorde før Judgmentday, skal jeg også denne gangen skrive litt om hva jeg tror kommer til å skje under søndagens Vengeance.

WWE Championship: Rob Van Dam vs Edge
Hmm.. På en måte så tror jeg at RAW får tilbake beltet sitt.. Men på en annen side så kan jeg ikke se for meg Edge som champion igjen. Allikevel satser jeg på at Edge går seierende ut av kampen.

D-Generation X vs The Spirit Squad
Denne matchen kommer nesten garantert DX til og vinne. At de skal tape sin første offisielle kamp etter reunionen er vel bortimot utenkelig.
Det har vært snakk om at DX bare skulle komme sammen igjen for Vengeance. Får inderlig håpe at ikke kampen ender med noe så tåpelig som en krangel mellom HBK og Triple H, som igjen ender i en oppløsing allerede. Sannsynligvis ikke.

John Cena vs Sabu - Extreme Lumberjack Match
Etter tapet av Championship-beltet har Cena prøvd seg på et litt "tøffere" image. Han har gjennomgått ekstreme kamper og har vært stor i kjeften ovenfor ECW. Spørsmålet er: er han tøff nok til å slå Sabu? Jeg tror ikke det. Then again: WWE liker visst Cena ganske godt og mulig de vil la han vinne for å booste nye imaget litt.

Intercontinental Championship: Shelton Benjamin vs Carlito vs Johnny Nitro
Denne kampen kan bli spennende. Syns Shelton har hatt beltet alt for lenge nå, men det er vel liten sjanse for at min favoritt i kampen, Carlito, skal vinne. Sannsynligvis ender kampen med at Johnny Nitro vinner siden han er ny på RAW og kan trenge det. Men håper som sagt at seieren går til Carlito.

Randy Orton vs Kurt Angle
Feuden mellom disse to har vart en stund og det er vel på tide med et ordentlig oppgjør. I denne kampen er jeg egentlig helt blank når det gjelder hvem jeg tror vinner. Blir en ganske spennende kamp. Logisk nok håper jeg jo at Orton vinner, men slik jeg ser det er sjansen 50/50.

Mick Foley vs Rick Flair
Dette blir en kamp mellom to legender. Kampen blir en 2 av 3 pins og kan bli ganske så spennende. Holder nok en knapp på at Rick Flair vinner denne.

Kane vs "Impostor Kane"
Endelig får vi sannsynligvis en ordentlig match med Kane også og ikke bare en to minutter lang kamp der han rett og slett bare får bank av "freakin' deacon"-Kane.
Denne matchen er jeg også ganske spent på. Storylinen på denne er spennende og jeg har ingen aning om hva som kommer til å skje videre. Vinner Kane og FD-Kane forsvinner for godt? Vinner FD-Kane og Kane forsvinner fra RAW? Hm...

Eugene vs Umaga
For å være helt ærlig så har jeg ikke helt sansen for Umaga og Armando Alejandro Estrada. En annen ting som ikke er helt logisk er hvorfor får han ikke sjansen på å prøve seg i større matcher mot mer populære wrestlere, siden han vinner alle kamper? Egentlig like greit. Hvem vil vel se Umaga som Champion?
Tror jeg satser på at han vinner denne kampen også, selv om Eugene er morsom (om enn litt overdrevet)