søndag, mai 14, 2006

Tanker før Judgmentday

Det er en uke igjen til Judgmentday og her er mine tanker om de enkelte kampene.

World Heavyweight Championship, JBL vs Rey Mysterio:
JBL har jo utsatt Rey Mysterio for vriene motstandere den siste tiden (Mark Henry, The Great Khali) som alle har ført til tap, men jeg har på følelsen at Mysterio kommer til å gå seirende ut av denne kampen. Rey Mysterios fanskare er mye større enn klysa JBL's så jeg tviler på at WWE vil la Mysterio miste tittelen sin så tidlig.

King of the Ring finale
Finalen står mellom Booker T og Bobby Lashley. Booker er 5 ganger WCW Champion mens Lashley er en nykommer. Oddsene er store for at Booker T skal vinne finalen, men allikevel tror jeg at Lashley kommer til å vinne. Han er allerede blitt en publikumsfavoritt samtidig som Booker T har oppført seg hovent og lagt ut kvalmende taler om hvordan han kommer til å vinne i mange uker.
Som tidligere nevnt håpet jeg min favoritt Chris Benoit skulle vinne KotR i år, og siden han er ute så bryr jeg meg egentlig ikke så altfor mye om hvem som vinner denne kampen.

Tag Team Championship - MNM vs London & Kendrick
Som nevnt i en tidligere post håper jeg London & Kendrick stikker av med seieren i denne kampen. Oddsene er også store for det siden de har hatt fire strake seiere mot MNM de siste ukene.

Undertaker vs The Great Khali
Endelig er Undertaker tilbake og denne kampen kan bli svært så interessant. Det blir nok ingen vanlig kamp siden WWE ikke vil la Khali wrestle ordentlig.
Jeg tror nok Undertaker for tatt revansj mot Khali etter det som skjedde etter Wrestlemania og at Khali muligens forsvinner for godt igjen.

Kurt Angle vs Mark Henry
Angle vil ta hevn på Mark Henry etter at han skadet ham i en kamp tidligere. Kampene mellom disse to har vært mange siden januar og personlig er jeg utrolig lei av Mark Henry. Han er en utrolig kjedelig wrestler både teknisk og personlighetsmessig. Derfor håper jeg at Kurt Angle vinner denne kampen.

Cruiserweight Championship - Gregory Helms vs Supercrazy
Hvem som vinner denne kampen bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om. Man hører lite om disse Cruiserweighterene og det blir vel mer som et slags ekstramesterskap, eller et "trøstebelte". Men Supercrazy er jo en morsom fyr så et lite bytte innenfor dette mesterskapet hadde ikke gjort noe.

Chris Benoit vs Finlay
Endelig fikk Kaiza en kamp som hun kan glede seg skikkelig masse til.
Finlay slo Benoit i delfinalene i KotR, så nå er Benoit tilbake for hevn. På pressekonferansen sa Benoit at han lover at Finlay skal tappe ut for cross-face'en. Dette blir mitt absolutte høydepunkt under Judgmentday. Ikke mye vits i å si det, for jeg håper selvfølglig at Chris vinner.

Melina vs Jillian
De var tidligere samarbeidspartnere, mens nå er de rivaler. Etter en voldsom sminkekrig backstage, utfordret Jillian Melina til kamp på Judgmentday.
Jeg misliker jo sterkt MNM så derfor håper jeg Jillian vinner denne kampen.